5 de maig del 2007

El pa d'avui a casa


Quín día més fantàstic fa avui!!! Fa venir ganes d'aprofitar-lo.


Avui abans k el meu marit tallés el pa a l'hora d'esmorzar, li he dit esperat, esperat.......k li he de fer fotos al pa!! Volia ensenyar-vos el pa k he trobat fet avui!! Llàstima k la olor de pa k fa a casa meva al matí no la pugui fotografiar!!














Aquest k he fet avui està fet bàsicament de farina blanca,una mica de farina d'espelta, orenga i aquest granets petitons són llavors de llinosa ( és fibra ). Moltes vegades en faig de integral per anar variant!! Diuen k quí s'avorreix ...és perquè vol oi?

Fins aviat !! Qué passeu un bon día !! Heu vist k maques están les flors de la meva terrassa !!

17 comentaris:

  1. Quines ganes em fas venir de fer-ne, aquesta hora gairebé que sento l'olor. Ara falta una una foto de tota la vista que tens del teu menjador.
    Petonets de part de l'Ari, que diu que té una super mami,que ho sap fer tot, tot i tot i que després de tant de blog encara li farà un dinar de rexupete.
    Petonets

    ResponElimina
  2. Acabo de jalar i estic plena però de veure aquest tros de pà...."se me hase la boca agua" ;)

    ResponElimina
  3. hummmmmmmm, que bó deu estar.... Ara ens ha donat per comprar pa de cereals i està molt bó però no es deu poder comparar amb un acabat de fer...

    ResponElimina
  4. M´han donat ganes de comprame la màquina. On compres els ingredients?Són dificils de trobar?
    Fa una pinta impressionant!!

    ResponElimina
  5. Hola,

    Soc la Teresa (de vetes i fils)

    M'has deixat al·lucinada amb el teu pà. Fa temps que n'havia sentit parlar, de les panificadores, però em faltaba per decidir-me el que he trobat al teu blog: fotos que fan venir gana i una bona explicació del procés. Em podries dir de quina marca és la teva? Fa molt de "bulto"? Me la compro desseguida m'ho diguis!!!

    Només he pogut entrar al teu blog de fils i robes, l'altre no se m'obre, ho probaré més tard. I sí, es veritat, els noms si assemblen. Pel que vec dels teus gustos musicals i de les fotos, no deu ser el nom dels blogs l'únic que tenim en comú...encara que des de casa meva no tinc la teva magnífica vista del camp!

    Una abraçada,

    ResponElimina
  6. Teresa,la marca de la meva màkin és Mhorpy Richards la vaig comprar al Media Market de Mataró , a BCN n'hi ha un a la Maquinista,pero hi ha altres marques,en general totes van bé.La meva es de les k estan a mes bon preu.Les k estan pitjor són les italianes.Al corte ingles en tenen una de la marca Princess i val 124€, si miras cada vegada n'hi ha més al mercat.En quant al bulto podriem dir com una fregidora de les grosetes, jo no la tinc a la cuina,sino en un rebost,pk el k trec hi poso es nomes el motllo,la màquina no cal moure-la, pot estar alla a on vulguis o puguis!!!Adins porta les instruccions de les mesures dels ingredients ,aixó si !!! has de possar ben bé les quantitats k et diuen pk sino el pa ,o bé no et puja prou...o bé puja tan...tan...k et toca a la tapa.Si ho proves no dubtis en escriurem,pk els primers pans k fas a vegades tens algun disgust.Pero un cop agafes be les proporcions, es prepara amb dos o tres minuts...i ja està ...ara a mi sempre em surt bé. Ja em diras algu si es k et decideixes!!!

    ResponElimina
  7. Maria: Els ingredients per fer un pa bàsic són:aigua,oli,sucre,sal,farina i llevat.La farina ha de ser " de força " jo la compro en el forn i demano k sigui de " força",esclar k hi ha forns com xurros, k no tenen farina,sino k el pa ja esta precuinat, per aixó dura tan poc. Si no en trobes al corte ingles hi ha farina "para panaderia" k també surt molt bé pero resulta el doble de car.També es troba a botigues de herbes , menjar natural...etc alla també en trobes de biològiques i de integrals ...per fer pa de cereals,també surten molt bons..i més sans!!
    El llevat és un altre tema.Pot ser fresc (també es compra en els forns i a Mercadona...)i llevat en pols sec "para panaderia",els dos van bé.Jo preferixo el fresc,es conserva bé a la nevera forces dies.Si vols saber més no dubtis en preguntar-me!!!Petons

    ResponElimina
  8. Gràcies per les explicacions. Cada vegada estic més convençuda de que l'haig de comprar. Ja et diré que faig.

    ResponElimina
  9. Quin pa més preciós que t'ha sortit! realment venen ganes de menjar-te'l.
    Le fotos t'han quedat molt bé sobretot la de les flors a la terrassa. Vius en un lloc fantàstic!
    Avui faig pa amb farina Nomem, no en tenia cap més. Demà ja veuràs com ha sortit.

    ResponElimina
  10. Hola, he descobert el teu mon, i m'ha fet molta gracia, a mi també m'agrada el patch, i nedar, i saps que, ja fa temps que faig el pa a casa, pero a ma, perque m'encanta pastar la massa amb les mans...
    el meu blog es:
    www.costurapatchwork.canalblog.com
    Fins aviat!

    ResponElimina
  11. Al meu blog, a l'esquerra, hi ha un album de fotos dedicat al pa fet a casa. Fa temps que no l'actualitzo, pero et farás una idea...
    Així que tingui una mica de temps, faré un post una mica llarg per que ho vegis. De fet ja tinc les fotos, perque el meu fill va fer per a l'escola un pa com a exercici sobre els cereals, i ho tinc ja tot escrit...

    ResponElimina
  12. Hola, tono a ser la Teresa (de vetes-i-fils), t'escriuria a la teva adreça, però no la tinc, et deixo el post aquí i espero que el trobis. Al meu blog si que tinc el meu email, per si te's mes pràctic respondre'm.
    Donç que ja tinc la meva panificadora!!!(per "culpa" teva). N'estic encantada, ja he fet un pà i m'ha sortit força bó, encara que espero millorar i provar noves receptes. Et demano un favor: me'n podries passar una de les que consideris millors. Gràcies!. AH,no t'ho he dit, la meva màquina es una Backmeister TOP EDITION, alemana, mol xula!

    ResponElimina
  13. Òndia! Quin aspecte que fa aquest pa!.
    Jo també he fet molts intents. Al final vaig apuntar a un curs seriós la meva sogra i ara també torno a menjar pa com Dúe mana. Ara, el que mostres quina pinta més bona que fa!!!

    ResponElimina
  14. També tenim una maquina de fer pá í en estem molt contents, es una Siemens. M'agradaría fer Mones de Pascua pero no tinc la receta per la maquina. Gracies !
    Un abraç
    Germina í Floreal

    ResponElimina
  15. Caram el pa que et surt, et felicito per el pa i per el blog, jo també gaig pa amb la panificadora i a mà... també magrada posar les fotus al meu blog, avui, no fa massa estona acavo de treure un pa del forn, encara no tinc penjada la fotu peró fa una oloreta... ja només per la olor val la pena fer-se un mateix el pa cuan es pot... és de farina blanca, lecitina de soja, rosella, flocs de llevat de servesa, llevat de paris, i una miqueta de farina d´espelta...

    Ah la vista de casa teva és guapissima, quin gust menjar una torradeta d´aquest pa amb mantega i melmelada feta a casa amb aquestes vistes, aixó és salut.

    Esteu comvidats a visitarme, i si em permeteu us enllaçare al meu blog.

    Apa adeu, una abraçada!!!

    ResponElimina
  16. he vist el pa y a mi no amb surt doradet i aixo que poso el oscuro pot dirme com ho fas?
    rosaprats45@hotmail.com

    ResponElimina