30 de setembre del 2009

Aquest es un camí de taula fet amb quadradets ....i quadradets...Sobretot l'he fet per apendre a que més o menys vagin encaixant. I també per practicar una mica l'encoixinat lliure a màquina , que tan em costa!!
Per cert he possat a la part del darrera una roba d'ikea de color cru molt barata no m'en recordo com es diu ,però es la més barata de color cru que tenen a ikea, i no sé si era per la roba o què però s'em encallava molt i fei a que em sortis l'encoixinat més irregular...la veritat es que he patit!!

Algú s'hi ha trobat ? Hi ha robes que facin l'encoixinat a màquina més facil unes que altres ? O bé es la tensió del fil? M'en podrieu donar algun consell?




Aquest peu que surt a la foto ...és el meu peu...s'hem ha "colat" a la foto.
Petonets!!

5 comentaris:

  1. Quina passada l'encoixina't i quina feinada.
    Ptns.

    ResponElimina
  2. L'encoixinat lliure no és el meu fort perquè l'hauria de practicar més, que és el que demana: pràctica, pràctica i més pràctica.
    Has de jugar amb la tensió del fil, si el fil de la canilla et surt per la part d'adalt has de baixar-la fins que no es vegi. Un truquillo és fer servir el mateix fil adalt i abaix prescindint del color de la tela del darrera.
    La tela d'Ikea que dius, si és de les gruixudetes que tenen, segur que et va donar problemes, penso, potser les expertes dirien que no...
    Fes servir guants perquè les mans no et rellisquin. I una cosa que va molt bé és una superfície com plastificada que es posa sobre la màquina i que fa que el sandwich llisqui millor, jo en tinc una que es diu "Supreme Slider"
    I practica molt, és el millor sistema....
    Petonets

    ResponElimina
  3. Hola!
    Me entero a medias de lo que dices, pero a pesar de que no estés satisfecha con el acolchado por eso de que hay que ajustar la tensión de acuerdo a la tela y al hilo... A mi me gusta, al menos desde aquí se ve muy bien.
    Ya la cogerás el tranquillo, cuando alguien que sepa te pueda explicar.

    ResponElimina
  4. Jo també faig servir aquesta roba de l´Ikea i no hi he tingut mai cap problema, l´unic es que l´has de rentar abans perque s´encongeix molt i planxar-la una mica humida perque sinó costa un ou!! de vegades costa molt de graduar la tensió de la maquina per fer l´enconxat lliure, quins fils utilitzes? prova de posar el fil cosetodo de guterman a sota i el de enconxar que es un pel mes gruixut a sobre, no toquis la tensió de la canilla peró afluixa una mica la tensió del fil superior.
    espero haver-te ajudat, no et desesperis, es questió de practica!!

    ResponElimina
  5. La cosa aquesta que es diu Supreme Slider va molt bé per a l'encoixinat lliure, per a encoixinar en línees rectes a mí no m'agrada perquè llavors el quilt llisca massa.
    L'aro obert va bé quan li agafes pràctica, de totes maneres a mí no m'agrada, prefereixo fer-lo amb les mans.
    I els guants jo diria que són imprescindibles. Tinc uns que són purament per encoixinar que porten una mena de boletes a tota la palma de la mà que "s'enganxen" a la tela i fan que quan mous el quilt les mans no et rellisquin i que el que es mogui sigui només el quilt, no tot alhora.
    En tinc uns altres que vaig comprar a Sitges fa tres anys però crec que els deuen vendre també a les ferreteries. Són del tipus de treball, blancs, i la part de la palma és com de goma que també s'enganxa a la tela. Els he rentat moltes vegades i quasi s'han esborrat les lletres pero posa JUBA TKE 04, no sé si és la referència, la mida o què. Aquests són els que m'agraden més.
    I si no trobes res d'aixó, la solució casolana i més barata són guants de goma, dels de fregar els plats. No són els que van millor però si ho proves ja notaràs la diferència. El problema dels de goma és que donen molta calor i fan suar les mans.
    Ah! i fes-los sevir sempre, tant per al lliure com per a rectes. De veritat que es nota la diferència.
    I llegint el comentari de la Carme he tornat a llegir el meu i veig que potser no ho vaig escriure prou clar: la tensió que has de tocar és la d'adalt, la canilla no l'has de tocar MAI!!!! tot i que... de vegades s'ha de tocar però per fer aixó has de tenir un altre canillero perquè després no hi ha manera de tornar-la a ajustar bé.
    No sé si t'he ajudat o t'he enredat més, el que està clar és que m'he enrollat que no vegis.
    Petonets

    ResponElimina